Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
www.affiche.pl
Właściciel Sklepu Internetowego Marcin Dziedzic mając na względzie zaufanie Klientów, przechowuje ich dane z największą starannością i zachowaniem standardów bezpieczeństwa chroniąc je przed ingerencją osób niepowołanych. W tym celu została stworzona Polityka Prywatności, w której przedstawiono zasady jakie są stosowane w zakresie gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych Klientów Sklepu Internetowego. Niniejszy dokument ma charakter informacyjny i nie stanowi źródła obowiązków dla Klientów Sklepu Internetowego lub Usługobiorców.
- GROMADZONE INFORMACJI I SPOSÓB ICH WYKORZYSTANIA
- Sklep zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dane Klientów będą przetwarzane, przechowywane i zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a Klienci Sklepu Internetowego www.affiche.pl mają prawo do wglądu w swoje dane, a także do ich poprawiania oraz do zaprzestania ich wykorzystywania.
- Sklep Internetowy www.affiche.pl wymaga udostępnienia przez Klienta minimum danych niezbędnych do prawidłowego zrealizowania zamówienia. Informacje te nie będą udostępniane, użyczane ani sprzedawane osobom trzecim.
- W celu realizacji zamówienia niezbędne jest udostępnienie niektórych danych Klientów firmie kurierskiej lub innym dostawcom. Są to dane potrzebne do zrealizowania dostawy, a firmy ją realizujące są zobowiązane do wykorzystania tych danych jedynie do przeprowadzenia sprawnego procesu dostarczenia przesyłki.
- COOKIES
- Cookie to plik tekstowy, który zapisywany jest na dysku komputera Klienta za pomocą przeglądarki internetowej. Plik „cookies” nie służy do gromadzenia danych osobowych Klienta, dlatego też nie jest możliwe na podstawie jego zawartości dokonanie identyfikacji Klienta.
- Klient korzystając z funkcji POMOC znajdującej się na pasku menu większości przeglądarek internetowych, uzyska informacje w jaki sposób może zapobiec akceptowaniu nowych cookies przez przeglądarkę, w jaki sposób ustawić przeglądarkę, aby informowała o fakcie otrzymania nowego cookies oraz w jaki sposób można całkowicie wyłączyć możliwość przechowywania plików cookies na dysku twardym.
- Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej
w zakresie plików Cookies. - W przypadku wyłączenia obsługi plików cookies niektóre funkcje lub usługi Sklepu Internetowego www.affiche.pl mogą nie działać prawidłowo.
- Sklep Internetowy www.affiche.pl przetwarza również zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepem Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osoby odwiedzające stronę Sklepu Internetowego. Dane te nie są ujawniane osobom trzecim.
- ŁĄCZA ZEWNĘTRZNE
- Sklep Internetowy www.affiche.pl może zawierać łącza do innych serwisów internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za zasady zachowania poufności oraz politykę prywatności obowiązujące na tych innych serwisach internetowych. Prosimy o zachowanie ostrożności przy opuszczaniu sklepu oraz do zaznajamiania się z oświadczeniami dotyczącymi zasad poufności w każdym innym serwisie.
- ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
- Polityka prywatności może ulegać zmianom. Wszelkie zmiany dotyczące Polityki Prywatności będą publikowane na niniejszej stronie.
- W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań lub wątpliwości dotyczących niniejszej Polityki Prywatności prosimy kontaktować drogą mailową: affiche.contact@gmail.com
- PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Mając na względzie zasady ochrony danych osobowych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje związane z gromadzeniem
i przetwarzaniem danych osobowych Klientów i Usługobiorców Sklepu Internetowego www.affiche.pl.
- ADMINISTRATOR
Administratorem danych osobowych jest Marcin Dziedzic prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą: Marcin Dziedzic, posiadającą adres miejsca wykonywania działalności: gen. Maczka 27A, 46-200 Kluczbork, gm. Kluczbork, powiat kluczborski, woj. Opolskie, NIP 7511786324, REGON 522549147, adres poczty elektronicznej: affiche.contact@gmail.com, numer telefonu: +48 531317562. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z zachowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, spełniających wymogi polskiego prawa.
- KATALOG DANYCH GROMADZONYCH PRZEZ SKLEP INTERNETOWY AFFICHE.PL
- imię i nazwisko;
- adres zamieszkania, adres korespondencyjny;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- numer rachunku bankowego (w przypadku zwrotu).
Wskazane powyżej dane osobowe są gromadzone w przypadku korzystanie ze sklepu Internetowego www.affiche.contact@gmail.com jako Usługobiorca lub Klient. Dane osobowe są gromadzone poprzez:
- rejestrację w Sklepie Internetowy w trakcie zakładania Konta Klienta;
- weryfikację i identyfikację m.in. podczas logowania;
- realizację zamówień złożonych poprzez Sklep Internetowy;
- wysłanie wiadomości mailowych o chęci złożenia zamówienia;
- połączenie telefoniczne i chęci złożenia zamówienie w Sklepie Internetowym;
- komentowanie produktów poprzez składanie opinii lub komentowanie wpisów na blogu;
- korzystania z funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- CEL GROMADZENIA I PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego (w tym: utworzenie konta, zalogowania się do niego i korzystanie z niego).
- Składanie i procesowanie zamówień w Sklepie Internetowym.
- Przesyłania informacji o zmianie warunków Regulaminu.
- Obsługi procesu reklamacyjnego.
- Przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną – jeśli Klient wyrazi odrębną zgodę.
- Prowadzenie korespondencji z Klientem.
- Informowania o promocjach.
- Prowadzenie konkursów.
- Sporządzanie dokumentacji księgowej, w tym wystawianie faktur.
- Realizacji innych obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych;
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy,
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – w sytuacji, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas lub przez stronę trzecią.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych lub ich niepełne podanie może uniemożliwić korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego.
W szczególności bez podania wszystkich danych może nie dojść do zawarcia umowy.
- INNI ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
-
przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta
w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi; -
podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora
w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta; - podmioty kredytujące / leasingodawcy - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności w systemie ratalnym lub płatności leasingowej Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu kredytodawcy lub leasingodawcy obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta;
-
dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej,
w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności; - dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
- OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe zebrane w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego (także przez składanie zamówień) będą przechowywane przez okres w zakresie w jakim ich przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku sprawozdawczości finansowej (rozliczeń podatkowych). Dane osobowe, które pozyskano na skutek wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowej przechowywane będą przez okres 10 lat.
- PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
- Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
-
Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody
w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-
Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie,
w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.
W przypadku otrzymania od osoby fizycznej żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, żądania przeniesienia danych lub niepodlegania pod decyzję opierającą się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych – bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania żądania, Administrator udzieli informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniem. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, Administrator może przedłużyć termin odpowiedzi o kolejne 30 dni. W terminie 30 dni od otrzymania żądania Administrator poinformuje o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia. Jeśli żądanie zostanie przekazane elektronicznie, informacje zwrotne Administratora będą przekazywane również elektronicznie, chyba że osoba zażąda innej formy.
Udzielenia informacji jest wolne od opłat.
W przypadku powzięcia przez Klienta lub Usługodawcę informacji o naruszeniu ochrony danych, zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Administratora.